Förberedelser

Omtumlande dag och kväll igår varav bloggen blev lidanden. Hur som helst så gjorde tankarna mig lyrisk och jag var helt klart på en annan planet stora delar av dagen.

Som sagt så är den teoretiska delen av min studier över och det som återstår är  avslutande 10 v praktik.  En hel del förberedelse har gjort att nästa vecka så kommer vi ägna oss åt HPB för att få fram en nulägesanalys för att sedan kunna sätta in friskvårdsåtgärder utifrån resultatet.

Nu till det negativa. Mitt blå, gul, vita hjärta gör ont. Ända in till själen då HV är på väg ut ur slutspelet kanske redan ikväll. Jag har mentalt ställt in mig på att det tar slut ikväll, ska inte ens se matchen. Tror att jag för någon slags otur med mig.

Kommentarer
Postat av: Fia Nerman

Glada nyheter!!!



HV71- Timrå 3-1 (1-0, 1-1, 1-0)

Matchfakta



I Jönköping hade HV71 kniven på strupen och gjorde även matchens första mål genom unge David Ullström som assisterad av David Petrasek och Kim Staal sprätte upp pucken i Johan Backlunds vänstra kryss efter 5.30 i den första perioden.



Repliken från Timrå dröjde till den andra periodens 14:e minut när Petr Tenkrat tog tillvara på en retur framför Stefan Liv. Målsituationen var något tveksam då Tom Wandell befann sig i målgården, men eventuella tveksamheter kring målgården kvitterades också i matchen då Mattias Tedenby åter ordnade ledningen till HV71. Andreas Falk var det då som rörde sig i Johan Backlunds målgård.



Den tredje perioden blev sedan 8:57 gammal innan den skarpskjutande finländaren Jukka Voutilainen slog till i powerplay och utökade HV71:s ledning till 3-1. Timrå jagade sedan en reducering men HV71 försvarade sig skickligt och höll undan tiden ut och reducerade därmed matchserien som fortsätter på lördag i E.ON Arena.

2009-03-12 @ 21:52:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback