Regn och tankar...

Ja nu är verkligen hösten här och det är en tid jag faktiskt uppskattar enormt mycket. Skiftningarna i vädret och att hockeysäsongen äntligen har kommit igång. Efter en dålig start har HV tagit ett gäng vinster efter imponerande spel och serien ser ut att blir enormt jämn! Ska försöka åka upp och se en match i månaden i Kinnarps och även några bortamatcher. Att se en match på plats är bland det bästa som finns för mig och jag mår verkligen bra av att sitta bland 7000 andra som håller på samma lag. Även om det blir förlust är man där och drar sitt stå till stacken!

Hösten är också en tid för läsning och jag var inne och lånade ett gäng biografier idag. Ser speciellt fram emot boken om vår nuvarande statsminister som jag länge väntat på. Att få en förståelse för folks handlingar och beslut gör att man kanske lär sig varför vägar dras och förmedlas.

Hade min syster med sambo på besök för några dagar sedan och bjöd på ungersk soppa som jag verkligen lyckades med. Första gången jag testade på receptet men blev mer än nöjd, så också mina middagsgäster!



Dessa tre herrar har gjort mkt inom musiken...stora namn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback