Så blå man kan bli!

Har varit mycket politik senaste tiden i svensk media och detta tycker jag är ganska intressant. Saker och ting kan tolkas på olika sätt och media vinklar det mesta. Men något kommer inte förändras för mig, min politiska syn. Jag är så blå man kan vara och detta bygger jag på erfarenheter här i livet, mitt sätt att se på saken.

För mig handlar det inte om speciella frågor utan mer mitt sätt att se på människan och behovet som finns mer eller mindre hela tiden i vardagen. Friheten och möjligheten att kunna välja det som passar varje individ så bra som möjligt. Allt från vård till skola. När jag gick på gymnasiet så fanns det inga privata skolor mot vad det finns nu och detta ser jag som en stor chans för dagens ungdomar. Rätt människor i sin omgivning gör att man kommer till insikt vad som är bra för en själv. Frihet under ansvar är helt klart väldigt rätta ord för mig. För att kunna utvecklas i livet så måsta man få möjligheten till val. Val som är positiva eller negativa, men huvudsaken är att man lär sig av de erfarenheterna man går i genom. Har enormt svårt för inskräckta personer som inte klarar av en förändring eller kan se möjligheterna i att saker och ting förnyas. Det gäller att leva i nuet och se framåt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback