Tankar så här mitt i veckan.

Överläggande kräver hjärnans arbete och livet har sina ljuva stunder. En sommar som denna då det finns tid för tanke och reflektioner är till min belåtenhet. Att veta om valen man gjort är de rätta eller om man egentligen kan tänka så. Jag lever i nuet och är ganska bra på det. Allt för få människor gör det och sanningen är den att fler och fler sätter upp mål som är ogenomförbara eller ser tillbaks på gamla minnen som idag och nu inte kan ändras eller påverkas.

Det är ledsamt att se alla som lever i den falska trygghet som finns i många relationer. En trygghet som inte är mer än ordet, utan bara en smörja av tragiska dagar och timmar tillsammans med en partner som man är för rädd för att lämna. Självkänsla och egenskapen och förmågan att lyssna på sin själ är nyckelordet till framgång.

För övrigt så jobbar jag enormt mycket just nu och trivs som fisken i vattnet med det. Semester finns inte på kartan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback