Åter tillbaks...

Det var ett tag sedan nu. Vad detta beror på är svårt att förklara för er som inte vet. Men tankarna har varit svåra att omvandla till ord.

Snart Julafton. En dag som jag verkligen inte gillar. Har väl egentligen aldrig tyckte om julen som högtid. Dels är jag ateist och tror inte på något om varken gud eller jesus. Dels denna köpmani som gör många föräldrar skuldsatta och andra människor ännu mer åtsidosatta i samhällets pyramid. Hur många vet egentligen varför vi firar dessa dagar. Vad hände enligt den där tjocka boken som någon herre har skapat eller hur man ska få det att gå ihop. Jag får det inte, jag tror på realiteten och livet. Inte på en en tro där sändebud kommer med tankar och ord som vissa köper direkt. Alla tragiska förhållanden som sätta på prov under dessa dagar. Där barnen kommer i klämm och är olyckliga mer än lyckliga över tomten.

Jag firar inte julen. Däremot ska jag träffa min familj och äta lite god mat och sedan fokusera på jobbet.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Önbskar dig en trevlig helg!: P

metrobloggen.se/anil

2009-12-23 @ 19:44:29
Postat av: Anna

Välkommen tillbaka ! hoppas du mår bättre !

2009-12-25 @ 18:32:53
URL: http://annasaraj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback