Idag börjar min ranking med låtar från 80-talet

Vart en lugn dag utan studier vilket är himmlan skönt. Underbart väder så jag tog mig en lång promenad på lunchen för att titta till båten. Köpte lite kläder på stan och spanade in en jacka inför vintern som jag är på jakt efter. Var ute hos syrran en sväng och hälsade på lilla Alva som skulle bada hehe...så sött !!

Nu tänker jag köra i gång med min ranking av de låtarna från 80-talet som har påverkat mig mest. Kommer att presentera två låtar om dagen och börjar idag med placering 10 och 9.

10. Big in Japan - Alphaville
Tror att denna låten var en av de som jag fastnade först för i unga år. Början är helt underbar, där Marian Gold står med händerna uppsträckta och vänder sig om till takten av synthen. Detta tyska band slog igenom hösten 1984 med albumet Forever Young, och har på senare år gjort comback i branchen. Personligen så är Big in Japan en låt som borde spelas på alla discon någon gång under kvällen. Otroligt skönt tempo och en skön video med det klassiska 80-tals ljuset.


9. Animotion - Obsession
Hittade den av en slump för ca ett år sedan och fastnade direkt för soundet. Detta är en så kallad "one hit wonder" då den blev gruppens enda dunderhit. Älskar synthen efter varje mening i vardera vers. En speciell ljus ton, som sätter sin prägel på hela låten. En perfekt låt att gå eller träna till, vet inte hur många gånger jag har kört den på repeat under mina träningspass.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback