Ledig fredag

En händelserik dag är snart till ända. Som i går underbart väder, helt sjukt när det snart är oktober...men jag klagar inte hehe....Vart på IKEA med pappa idag, ganska lugnt med folk och det är alltid skönt. Inhandlade en del saker till lägenheten och som alltid är det planerade inköp för min del. Vart på gymmet en sväng och sprang på löpbandet. Gick över förväntan och foten kändes ok. Hjälpte syrran o handla lite inför kvällen då vi skulle hem till henne o fira lite i förskott då hon fyller på måndag. Precis hemkommen från henne och en underbar kväll med min och hennes familj...ja eller inte hela utan delar av den. God mat och ett mycket trevligt sällskap. Är så glad att jag har den förmånen att få umgås och vara er nära.

Min lista fortsätta nu med låtarna ni inte kan ha missat. Idag två mycket välkända låtar som ni säkert har hört.

06. Live to Tell - Madonna
En lite mer baladaktig låt från denna underbara artist, Madonna. Vill nog påstå att hon är störst av de kvinnliga artisterna. Över hela banan alltså. Låten har en stabilitet och hennes stämma sätter sin etrapp på hela låten. Skönt avbrott och nedgång i mitten då man får sig en tankeställare. Skulle jag dansa tryckare med någon kvart i två så skulle det vara till denna låten.

05. Donna Summer - She works hard for the money
"The queen of disco"...ja det säger det mesta om denna artist. Hur stor som helst redan på 70-talet då många av hennes hits kom till. En låt som sätter sig på hjärnan direkt, framförallt för uptempot och den sköna refrängen som inte går att missa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback