Mycket sport idag

Det fina vädret bara fortsätter och hösten är för tillfället en mycket behaglig års tid att leva i. Har väl inte gjort så himmlans mycket idag, gymmet på morgonen men det var ett lugnt pass med fokus på ben. Fixat en del här hemma, men mestadels har dagit gått i sportens tecken. Derby i Liverpool, Luleå-HV och om en stund spansk fotboll.

Nu börjar det dra sig mot toppen av listan. Tror ni kommer gilla dagens låtar hehe....

04. Everlasting Love - Sandra
Fastnade egenligen för en av hennes andra hits "Maria Magdalena" som jag lyssnade på i många år innan jag hörde denna låten på radio och fastnade direkt. Klassisk höjning vid refrängen....och en fantastisk röst. Synthen kommer in på slutet av låten och skapar en må bra känsla som får mig att le. Sandra sjunger inte bara bra utan är också fantastiskt vacker även om hon nu kommit lite till åren. En idol för många unga på 80-talet. Man kan inte tycka illa om denna låten helt enkelt.

03. Blue Monday - New Order

New Order brukar räknas som ett av åttiotalets mest inflytelserika band, med sin banbrytande blandning av new wave, postpunk och elektronisk dansmusik och nämns ofta av fans, musikjournalister och andra musiker som en stark influens till de alternativa rock- och dansscener som växt fram under de senaste 25 åren. Låten är en av deras största hits och en stor del i mitt intresse för synth.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback