Lugn dag på jobbet

Tog som sagt det väldigt lugnt igår kväll och det är skönt en dag som denna då jag har jobbat. Vädret var kanon, skördefest på Öland och den tyska kedjan hade premiärhelg, vilket gjorde att dagen var som väntat lugn. Fick ändå en del att göra med lite datainstallationer och dylikt på tapeten. Sedan hem till lägenheten för att följa Kalmar röda bröder i jakten på guldet. Underbar seger! Och nu ser det verkligen bra ut, kanske guldet kommer till den lilla staden där många bakåtsträvare och fotbollshataren kan få en käpp över ansiktet....

Nu till de två sista på listan och dessa är låtar jag lyssnat på i ca 10 års tid. Lyssna och njut.

02. Head Over Heels - Tears For Fears
Ni som känner mig vet att denna låten spelas en del hemma på tullslätten. Ja när jag hörde den första gången var det från en film, vilket visste jag inte då. Men genom lite sökande så fann jag vad jag letade efter och gud vad lyrisk jag blev direkt. Har nog sett till så jag har fått tag i det mesta som går att köpa från TFF och låten blir bara bättre o bättre. Ni kommer förstå vad jag menar.

01. Living On Video - Trans-X
Anledningen till mitt stora muskintresse är denna låten. Den slår det mesta och det är inte en slump att det finns i stort antal remixer och covers. Gruppen i sig är inte stor, men låten såldes i enorma ex under 1983 och framåt. Så lätt att sätta ihop ett vinnande koncept. För enkelheten är det bästa och det gällde ofta med musik från 80-talet. Har ni inte hört den så kommer ni garanterat att fastna för den.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback