Folkhälsa

Skön vecka detta med mycket egna studier vilket passar mig perfekt och sedan ledig i helgen....underbart! Hade bara eftermiddagsföreläsning idag, folkhälsa...som är en av mina favoritkurser. Mycket som händer hela tiden både regionalt och nationellt. Helt klart något jag skulle kunna tänka mig att jobba i framtiden med. Tror det finns enormt mycket att göra, och i detta land så har vi har verkligen förutsättningarna för att påverka och styra politikerna.

Åkte upp till gymmet en sväng, precis vid fel tidpunkt då den stora massan tränar. Och som jag har vart inne på innan, många som tränar fel. Unga killar som går upp för trappan, in direkt i rummet med de fria vikterna och läggar upp max på skivstången och sedan hör man ett stön. Tycker synd om dem och har många gånger vart på väg att påpeka att de gör så mycket fel man bara kan göra.

Själv så körde jag överkropp idag då jag har 2-delat program. 9 olika maskiner plus 5 fria, vilket är skräddarsytt för min kropp.

Måste avsluta med en underbar
balad från 80-talets början.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback