Final i år igen

Sitter och laddar inför dagens jobb, hoppas på lika bra resultat som gårdagen men det blir nog svårt med tanke på vädret. Kunderna strömmar in vid regn och kyla men stannar hemma när det är uppehåll, i alla fall de som handlar på impuls......sedan finns det stammisar också...de kommer lite då och då.

Gårdagskvällen var förhållandevis lugn, var hemma hos Tomas några timmar då han hade dragit ihop en karaeokefest. Alltid lika trevligt med sång på alla nivåer, vilket är tjusningen då alla sjunger på sitt sätt och med olika kvaliter från musikbakgrunden. Jag sjöng inte, satt mest och pratade med Agnes om allt vad livet har att erbjuda. En underbar människa.

Snart så drar hockeysäsongen i gång igen. Blir svårt att försvara guldet för mitt kära HV men jag tror på final mot Linköping igen. Visst har viktiga spelare försvunnit men nyförvärven ser mycket bra ut och dessutom så plockar nog Stillman fram plånboken i höst och inhandlar det som kanske saknas lite. Förstakedjan finns kvar, stommen i laget och framförallt de spelare med hjärta för klubben. Dessutom så står många unga spelare utanför truppen och vill in, juniorer som redan har visat framfötterna. Konkurransen är stenhård på alla positioner och Kenta har känsla för detta med att sätta ihop rätt spelare med varandra. Guldet stannar i Jönköping.

Laget i mitt hjärta !



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback