Erfarenheter av livet

Erfarenheter....är det inte det livet handlar om. Vilken syn man har på sin tillvaro? Jag är ganska övertygad om det, och vill påstå att nivån mellan oss individer är väldigt tydlig. Att berätta för en person om något man har varit med om, det är ett fel många gör idag. Detta med ytlighet. Hur många gånger får man inte höra att "jag förstår vad du pratar om" eller "jag finns här om du vill prata". Varför ska jag prata med en person som inte har vart med om ngt som ens är i närheten av det som jag har blivit utsatt för? Vad får jag ut av det samtalet? Inget vill jag påstå. Nej, jag håller mig för mig själv eller så vänder jag mig till de personerna jag litar på, som har erfarenheter av liknande händelser. Vad kan en psykolog hjälpa mig med? Denna otroligt överskattade yrkesgrupp som jag har noll förtroende för. Livet går vidare, tillsammans med de som jag älskar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback