Aslan min älskling

Är så stolt över min lilla kisse. Han mår fint och allt gick kanon idag. Vaknade ganska tidigt något spänd i kroppen. Tittade bredvid mig och där låg lilla Aslan som snart skulle få vara med om en stor sak i en katts liv. In med han i lådan och körde in på djursjukhusets parkering. Då började han skrika och det var precis som han kände på sig att ngt skulle hända. De är underbara människor där inne och han blev väl omhändertagen. Tänkte på han hela dag när jag satt där i skoldagen och kl. 16 var det dax att hämta den ngt tagna Aslan. Men han är ett lejon och det visade han verkligen idag. Jordens konung vill jag säga, jag är så stolt över min lilla kille!

Fortsätter min ranking med platserna 8 och 7.


08. Owner of a Lonely Heart - Yes

Vad ska man säga, älskar denna superhitten. Laura har en fantastisk stark röst och skönt tryck i basen. Kören beståt utav killar som spetsar till låten ytterligare. Väldigt skönt tempo i låten, perfekt att dansa till. En superhit när den kom, dessvärre dog sångerskan i tidig ålder. Men minnena finns kvar, en låt som sätter sin prägel direkt. Videon är ett mästerverk, kolla gärna alla detaljer...otroligt bra gjort !



07. Self Control - Laura Branigan
Kanske en av de mest kända låtarna från det glada 80-talet. En blandning av rock och modern pop från detta årtionde. Gittaren har en central roll i denna grupps spelande. Sångaren Jon Andersons magiska röst gjorde mig lyrisk och sanningen är den att jag ryser en idag när jag hör denna låt. Videon är minst lika bra som låten, bildenfrekvensen som filmes över bron där alla kostymklädda män går är ett skolexempel i vilken enorm skillad det är mellan dagens videor och 80-talets mästerverk. Sann och ren glädje i hela kroppen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback