Gulden är hemma i småland...

Ja guldet har kommit till Kalmar och det känns så jäkla rätt. Svårt att sätta ord på hur stort detta är, jag menar en liten stad med en fotbollslag som har jobbat strategiskt i många år för att nå framgång. Och som lyckas bli sveriges bästa fotbollslag. Man känner mycket hjärta för en klubb som Kalmar FF, att jobba med små medel målmedvetet och sedan få resultat för allt detta arbete.

Igårkväll så skulle jag egentligen ta det lugnt och ladda inför HPB i dagarna två, men som Robert befarade så blev det inställt och direkt när beskedet kommer så öppnade jag första cidern. Anslöt Tomas på stortorget där spelarna hyllades. In på stadt där festen hölls och det var mkt trevligt och stämningen var självklart på topp. Ja att fira guld med så många supportrar är ngt man inte kommer att få uppleva många gånger i sitt liv.

Bakis när jag vaknade och det var ett tag sedan hehe. Så dagen har vart lugn med lite läsande och skrivande. Nyligen hemkommen från larmtorget där hjältarna firades. Stor uppslutning av kalmarbo, guldet är ju hemma och nanne fick sin egna gata!

Mina två lag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback