Tillbaka till framtiden

Idag ska jag presentera min andra klassiker från 80-talet, eller det blir en triologi kan man säga. Nämligen " Tillbaka till framtiden". Tidlös klassiker som har allt: spänning, action, häpnadsväckande effekter, engagerande story, smart och detaljrikt manus... och framförallt härlig humor. J Fox och Lloyd är suveräna i huvudrollerna och bjuder verkligen på sig själva. Manuset är briljant och regin innovativ med non-stop action, sann äventyrskänsla, en del romantik och hysterisk situationskomik samt genomtänkt science-fiction. Underbar upptrappning av handlingen med dubbelklimax på slutet och dessutom en fin avrundning. När jag såg 1:an för första gången så blev jag verkligen tagen. Tagen av att resa tillbaka till framtiden, och jag drömde faktiskt väldig ofta om filmen som påverkade mig enormt mycket och gör än idag. Har ni inte sett dessa filmer så se dem. Ni kommer att fastna och tänka en extra gång över bara tanken !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback